max
°
min
°
Location:
COLOR-Waatea logo 2016-final

On Air Now
Radio Waatea

07:00am - 10:00am
Ed Sheeran

Māori Television apologises for Durie slur

Share to Email
Share to RSS
Share to Print

Māori Television has admitted a story it ran in 2015 about New Zealand Māori Council chair Sir Edward Durie and his wife Donna Hall was false, and it has apologised to the couple.

A defamation case was due to go back before the High court yesterday, but the parties reached a confidential settlement with included publishing a retraction and an apology.

Māori Television says in its story about conflict within the council it reported a document it described as being minutes of a Māori Council meeting containing allegations against the pair, including that the council had dismissed Ms Hall as its lawyer.

It now accepts the minutes did not represent the view of the Council or its Executive, and it failed to confirm if any of the allegations in those alleged minutes were true.

Ms Hall says Māori Television did not contact Sir Edward for comment before publishing the story, and it refused to wait for her to provide documents proving the allegations were false.

The allegations were made by a faction led by John Tamihere after a majority of the New Zealand Māori Council refused to recognise the result of what it considered were unlawful elections for the Auckland District Māori Council, a decision that was later upheld by the High Court.

 

Copyright © 2019, UMA Broadcasting Ltd: www.waateanews.com

MUMA2

matariki x
E-Tangata-11082019
LETSLEARN-86
 
Tracey Martin finally talks the talk & why Kelvin Davis must not resign from Corrections
Martyn 'Bomber' Bradbury: Two major events occurred last week that require comment.
Ihumātao | He Raupatu Tuarua | A Second Confiscation
Dr Rawiri Taonui; This column investigates how the proposed Fletcher Residential development at Ihumātao, the National government’s Special Housing Area policy and the preoccupation of the Auckland Council, the courts and statutory bodies on preserving Māori culture as an icon of the past rather than restoring the living relationship between Māori and their whenua constitutes a second confiscation
TVNZ Journalist blames Māori, not Oranga Tamariki.
OPINION - Martyn 'Bomber' Bradbury: TVNZ Journalist Jehan Casinader, has written a remarkably shallow evaluation of the corrosive Orange Tamariki child uplift programme and has bewilderingly concluded the problem is Māori, not the policy.
0
TMP2
           

Submit

Glossary

 

Subscribe

Enter your email address to receive regular updates from Waatea News.
  • fb

On Air Now
Radio Waatea

07:00am - 10:00am